Pamiętaj, że do zrzucenia dodatkowych kilogramów potrzebna jest woda

Zdrowa dieta

Kiedy słyszymy o odchudzaniu, to przychodzi nam na myśl ograniczenie spożywania żywności, odpowiedni dobór produktów spożywczych czy też wzrost aktywności fizycznej. Jednak zapominamy o innym niedocenianym, ale nie mniej ważnym elemencie kuracji odchudzającej, jakim jest odpowiednia podaż wody.


Woda stanowi około 70% masy dorosłego człowieka. Dzięki niej zachodzi transport substancji odżywczych do komórek organizmu. Woda to 75% mięśni oraz 90% krwi. Jest ona niezbędna w procesach przemiany materii, ponieważ stanowi środowisko reakcji wszystkich przemian zachodzących w organizmie. Ponadto, bez niej niemożliwe byłoby usunięcie końcowych produktów przemiany materii i toksyn.


Jeśli już wiemy, jak ważne są płyny dla naszego organizmu, warto sobie powiedzieć, które z nich są dla najlepsze. Z jakich rodzajów płynów czerpać tak niezbędną dla nas wodę. Istotne jest jednak to, jakich płynów dostarczasz organizmowi. Jest bowiem różnica między czystą wodą a innymi napojami.
Wodę można dostarczać organizmowi w rozmaity sposób, np. jedząc soczysty owoc, pijąc kawę, zieloną herbatę, a nawet spożywając zupy. Niestety, mimo że te produkty zawierają wodę, są również bogate w substancje, które mogą niwelować jej zalety.


Napoje typu kawa, herbata, czy słodzone soki owocowe nie sprzyjają odchudzaniu, a już na pewno nie oczyszczają organizmu. Jeśli chcemy poprawić swoją przemianę materii, zamiast sięgać po słodki napój w kartonie, postaw na niegazowaną wodę mineralną. Na pewno oczyści organizm i skutecznie ugasi pragnienie.


Jaka woda jest najlepsza?


Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wód w tym przypadku najlepiej wybierać te o dużej zawartości wapnia i magnezu, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego oraz stanu kości.


A co z wodą gazowaną?


Woda gazowana nie jest najlepszym pomysłem na diecie odchudzającej ponieważ może bowiem przyczyniać się do gromadzenia gazów w jelitach, wzdęć i problemów jelitowych.
Ile w takim razie pić wody?
Zwykle zaleca się picie około dwóch litrów wody każdego dnia. Jest to ilość płynu odpowiadająca około 10 szklankom. Pamiętajmy jednak, że w niektórych sytuacjach jest to ilość niewystarczająca. Podaż wodypowinna odpowiednio wzrosnąć w przypadku dużej aktywności fizycznej, nadwagi i otyłości oraz wysokiej temperatury powietrza.


Pamiętaj!


Z piciem jest tak, jak z jedzeniem.Nie pijmy tylko, gdy mamy uczucie pragnienia. Wielu z nas ma zaburzone odczucie pragnienia, nie umiemy właściwie zidentyfikować, kiedy nasz organizm potrzebuje płynu. Większość z nas codziennie rano bierze poranny prysznic. Nasz organizm również wymaga, aby obudzić go po całej nocy i uruchomić do działania enzymy trawienne. A więc zacznijmy dzień od szklanki wody i postarajmy się pić ją systematycznie w ciągu całego dnia.
 

autor: Paulina Gryz-Ryczywolska

Facebook Pinterest Instagram e-mail
Powrót