Kolacja

Zdrowa dieta


Decydując się na przejście na dietę odchudzającą, wiele osób zastanawia się, co będzie z ich życiem towarzyskim. No bo jak teraz wyjść ze znajomymi na kolację na miasto, skoro mamy tyle ograniczeń. Nic bardziej mylnego.

Dieta powinna być dla nas, a nie my dla diety. Dieta nie oznacza rezygnacji lubograniczenia kontaktów społecznych czy też przyjemności odczuwania smaku pysznej potrawy zjedzonej w ulubionej restauracji. Jednak by takie „wyjście” okazało się nie tylko przyjemne, ale też dobre dla naszego procesu odchudzania warto się kierować kilkoma ważnymi zasadami.


1. Unikaj barów szybkiej obsługi i dań typu Fast Food – tam nie znajdziesz niczego dobrego dla siebie.
2. Wybieraj zaufane miejsca, gdzie będziesz mógł/mogła poprosić o ewentualne pewne modyfikacje w wybranym daniu.
3. Unikaj makaronów oraz ziemniaków przy wyborze dania. To same duże ilości węglowodanów, które odłożą się w tkance tłuszczowej.
4. Postaw na mięso, rybę saute najlepiej grillowane lub pieczone
5. Jeśli decydujesz się na sos, to musi być on na bazie warzyw bez dodatku tłustych śmietan, serów czy mąki.
6. Postaw na warzywa. Pamiętaj by na twoim talerzu warzywa stanowiły min 1/3 porcji. Najlepiej wybrać warzywa surowe lub blanszowane, gotowane na parze.
7. Wybieraj chude gatunki mięs bez widocznego tłuszczu. Zamiast zamówić kaczkę postaw na filet z indyka.
8. Unikaj alkoholu. A jeśli jest to wyjątkowa okazja, skuś się co najwyżej na lampkę czerwonego wytrawnego wina.
9. Ważna jest atmosfera. Pamiętaj, że to w jakiej atmosferze jemy ma znaczenie 
10. Wybierz się na spacer po posiłku.

 

autor: Paulina Gryz-Ryczywolska

 

Facebook Pinterest Instagram e-mail
Powrót